• Mawaru Penguin Drum - 9



    Nihayet Ringo'suz bir bölüm geldi. Ayrıca uzun zamandır eksikliği hissedilen Himari karakterinin gelişimi de yapıldı. Gerçi bu hanım kızımız hakkında ne öğrendiğimizi henüz tam anlayabilmiş değiliz ama hiç değilse bir farklılık yaratmayı başardılar.

    Yönetmen Ikuhara bizi sürekli tahmin yapmaya zorluyor. Onun yapımlarından herhangi birinde doğrudan bir açıklama beklemek hayalcilik olur. Rastgele gibi görünen birçok unsurun illa ki bir noktaya bağlandıklarını görmek sevindirici lakin bunun takibi oldukça zor. Bir tür hayal/fantezi sekansında Himari'nin her zaman gittiği kütüphanenin en aşağılarında "Super Frog Saves Tokyo" isimli kitabı arayışına tanık oluyoruz. Buradaki Sanetoshi tarafından bugününü şekillendiren geçmişindeki olaylara götürülen Himari'nin karakter gelişimi başlıyor. Kendi şımarıklığı yüzünden annesini yaralaması, pop grubu (Triple-H) kurmak için sözleştiği arkadaşlarının yollarına onsuz devam etmeleri Himari'nin şu andaki karakterini meydana getiren belli başlı öğeler olarak karşımıza çıkıyor. Elbette ki bir de ruh ikizi olarak tanıştırılan ama henüz kimliğini bilmediğimiz biri daha var.

    Kütüphane girişindeki 7 günah, penguen şapkası giymiş Himari ile bizim bildiğimiz Himari'nin farklı kişiler olmama ihtimalleri, Himari'nin ruh ikizi... Şu anda seride birçok bilinmez mevcut ve bir süre daha böyle devam edecekmiş gibi görünüyor. Yönetmenin de pek adil oynamadığı, parçaları birleştirmemize kesinlikle izin vermediği belli. Hala daha seriye katılmamış önemli karakterler olduğunu düşünüyorum ve bu yüzden de 7 günahı mevcut karakterlere biçmekte zorlanıyorum. Haftaya Ringo'ya dönmeyelim de gerisi mühim değil.

    2 Görüş:

    1. 3 kardeşten ikisinin de aynalar tarafından öldürülüecekken ebevynleri tarafından kurtarılması da mı tesadüf acaba? Yoksa elma gibi o da anlayamadığımız bir kurgu ögesi mi? Bunu da merak ediyorum ebn açıkçası..

      YanıtlaSil
    2. Bölümde bahsi geçen "Super Frog Saves Tokyo" Haruki Murakami 'nin bir öyküsü. Bu bölümden sonra nette birçok yerde o kitapla serinin arasında organik bir bağ bulunduğunu okudum. Öyküyü okumadım ama sanırım elma da o kitapla ilgili.

      YanıtlaSil

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi