• Little Busters - 01




    Küçük yaşta ailesini kaybeden Riki umutsuzluğa ve depresyona teslim olmuştur. Kendilerine katılmasını teklif eden dört çocuk sayesinde o günlerden kurtulmuştur. Kendilerine "Little Busters" adı veren bu beş kişilik arkadaş grubunun arasındaki bağlar aradan geçen yıllara rağmen hala korunmaktadır.

    Air, Clannad, Kanon gibi Key yapımlarının sonuncusu olan Little Busters maalesef J.C. Staff denen adı batasıca şirketin bir diğer zayiatı olacak gibi görünüyor. Her şeyden önce ikinci ekran görüntüsüne bakmak yeterli. Oradaki çocukların hepsi ya aynı yaştalar ya da aralarında 1 yaş fark var. Peki serinin başkarakteri Naoe Riki o kadar tıfıl bir velet görüntüsündeyken diğer oğlanlar neden onun ağabeyleri, Alamancı kuzenleriymiş gibi duruyorlar?

    Neyse. Bu dış görünüş kalıplandırmasını söz konusu anime olunca bir kenara almak lazım. Yalnız beni asıl rahatsız eden Masato'nun, Kengo'nun ve Kyousuke'nin (uzun boylu üç oğlanın) seslendirme sanatçıları. J.C. Staff ucuza kapatmak için mi hepsi 43-44 yaşlarında olan bu sanatçılarla anlaşmış, çözemedim. Sözde bu delikanlılar liseye gidiyorlar ama sesleri 9-6 mesaisinden yeni çıkmış 10 yıllık memurun bıkkın sesinden farksız.

    Stüdyonun yıllardır hiç değişmeyen animasyon çizgisi ve hikaye anlatım güdüklüğü yine devam ediyor. Animasyonun ucuz görüntüsü bir kenara dursun, açılış bölümünün ortasındaki sahnelere açılış bölümünün sonunda flashback ile geri dönmek de J.C. Staff'ın o muhteşem titizlikte eser katleden yapısının hala yaşadığını kanıtlıyor. Key'in eserinin ise özellikle mizahi ve dramatik açıdan doğal olarak birtakım artıları daha şimdiden hazır ama J.C. Staff son 3 yılda itinayla şevk kıran bir firma olduğundan Little Busters'ın da en fazla vasat bir animeye dönüşebileceğini düşünüyorum... o da en iyi ihtimalle.

    1 Görüş:

    1. moe den başka birşey yok kyoto ani şu an yapyınladığı o saçma seri gibi çöpten başka birşey değil fakat forumlarda ne kadar çöp olduğunu söylesekte(animesuki v.b) bi o kadar fan çıkıyor savunuyor hele de 15 ve o yaşlarda olan veletleri 5 yaşında gibi çizip konuşturmak acayip sinirimi bozuyo adam gibi çizilince bishie oluyo etraf bishoujolarla olup iki yuri sahnesini görünce en iyi anime oluyo gel de sinirlerini bozma bırakacam anime izlemeyi bu yüzden adam gibi seri göremedikten sonra bi anlamı kalmıyo hepsi gerçek hayattan bi haber hepsi hayatını odasında pc başında kızlarla ilişki kuramayan ezilen karakterler sen ne beklersinki böyle kişilerin hayatta ki silik görüntülerini animelerde başrol versen dahi bi cacık olmaz bu ısrar niye anlayamadım

      YanıtlaSil

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi