• Eureka Seven Ao


    Eureka Seven Ao

    13 yaşındaki yetim Ao Fukai izole bir adada Toshio adındaki yaşlı bir doktorla yaşamaktadır. Ao'nun annesi on sene önce kaçırılmıştır. Ao'nun arkadaşı Naru Arata babası, ablası ve büyükannesiyle yaşamaktadır. Küçükken başından geçen bir olay yüzünden Naru'nun içinde Yuta gücü bulunmaktadır.

    Yönetmen: Kyouda Tomoki

    Fragman

    3 Görüş:

    1. i'm getting excited for this one. it's gonna be aired on april 12, dunno if only in japan. i have something for you to share, i found a lot of cool Eureka Seven stuffs in this site Click Here to see 'em yourself! =D

      YanıtlaSil
    2. Fragman videosu izlenemiyor. Bıkmadılar Eureka Seven'ı sündürüp çekiştirmekten. Yine alternatif bir hikayeyle aynı karakterleri kakalayacaklar sanırım.

      YanıtlaSil
    3. Uyardığın için teşekkür ederim, videoyu değiştirdim.

      YanıtlaSil

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi