Yuri'nin berbat geçen çocukluğuna ve ego delisi babasının kızcağıza yaşattıklarına tanık oluyoruz. Heykeltıraş olan adamın Yuri'ye karşı tavındığı takır bu serideki "aile" kavramının bir parça daha uçlara çekilmiş hali. Penguen'deki aileler nedense çocuklarını piç gibi ortada bırakmaya meraklı yetişkinler. Ringo'nun boşanmış ailesinin ilk bölümlerde kıza yaşattıkları travmayı, kardeşlerin terörist anne-babalarının çocuklara yıllar önce yaşattıkları şoku ve Yuri'nin babasının kızını "sevilebilir" forma sokma çalışmasını düşündüğümüzde hepsi de animeyi sürükleyen karakterlerin şimdiki halleri hakkında yeterli bilgi veriyor. Öte yandan yine alenen söylenmese de fena halde ipucu verilen Yuri'nin cinselliğini, Davut heykeline aşık babanın ne tür "bir operasyon" yaptığıyla tahmin etmek zor olmasa gerek.
Çok sevilesi bir tatlılıktaki Momoka'nın gelişi ise haftalardır "nedir bu?" diye dört döndüren günlüğün asıl marifetini aydınlatıyor. Kaderi değiştirmeye yarayan günlüğün her kullanımı yanında ufak/büyük bir bedeli de getiriyor. Tavşan kurtarmanın bedeli ufak bir sıyrıkken, bir insanı tarihten silmenin bedelini yanarak ödeyebiliyorsunuz. Dolayısıyla da serinin ana teması yavaş yavaş şekillenmeye başlıyor. Günlüğe sahip olanın elinde sevdiklerini kurtarmak için inanılmaz bir güç bulunuyor. Himari'nin neden sürekli ölümle cebelleştiğini de buna bağlarlarsa şaşırmayacağım.
Bir de aile kavramıyla ilgili Sanetoshi'nin Kanba'ya yaptığı konuşma oldukça etkili ve kendi içinde pekala mantıklıydı. Serinin bu yöne sapması da muhtemel... gerçi Penguen'in bir yola sapmaktan ziyade tüm otoyolu yeni baştan inşa etmeyi seçeceğine eminim.
0 Görüş:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.