• [C] The Money of Soul and Possibility Control - 3



    İçinde birçok klişe detay barındırsa da [C]'nin bu detaylara yaklaşımı görece ilginç. Atmosfer ve karakterler birbirlerini tamamlarken ortaya da dinamik bir anlatım çıkıveriyor. Entrika ve gizem sürekliliğini koruyadursun bu bölümde [C] dünyasıyla ilgili konu inşasına devam edildi. Önceki iki haftanın aksine Yoga'nın geçmişine odaklanan bölümde, çocuğun Finans Bölgesi'ni ciddiye almasını sağlayacak bilgiler gün yüzüne çıktı.

    IMF ajanı olarak Finans Bölgesi'nde gizli çalışan Jennifer Satou'nun ağzından hem Mikuni'nin ekonomi patronluğunu hem de assetler arası dövüşlerin nasıl gerçekleştiğini öğrendik. Mikuni'nin Japon hükümetine birçok sıfatla yardım ettiğini ama aslında her şeyi manipüle ettiğini gördük. FB'nin içinde bulunduğu ülkeye göre bir büyüklüğü bulunmakta. Bu da demek oluyor ki dünyada başka bölgeler de mevcut. Dünya borsalarını kopyaladıklarını düşünürsek buraya kadarki çizgisel anlatımda bir sorun yok. Dövüşler sırasında 3 teknik uygulanmakta: Macro-Meso-Micro. Güç olarak büyükten küçüğe sıraladığım bu tekniklerin maliyetleri de doğru orantılı. Benim burada merak ettiğim, dövüşte amaç rakibi iflas ettirmek mi değil mi? Daha doğrusu dövüş ne zaman sonlanıyor? Panoda bir 666 geri sayımı görüyoruz, herhalde bu da maçın süresi. O halde çok az paran varsa rakipten kaçarak süreyi tamamlama imkanın var mı? Eğer yoksa büyük balık her zaman küçüğü yutacaktır ama ilk bölümde bunun kesin bir kural olmadığını öğrenmiştik. Her ne kadar Satou'nun ağzından bazı bilgiler edinsek de Finans Bölgesi benim için hala pek çok gizem barındırıyor.

    Yoga'nın babasıyla ilgili gerçekleri öğrenmesi, çocuğun paraya bakışını değiştirecektir. Fakat bölümde asıl hoşuma giden Mikuni'nin iğneleyici yaklaşımıydı. "Para harcanmak için kazanılır" mantığına yakın giden ve benim de sevdiğim bir üslupla Yoga'nın kafasını allak bullak etti. Çocuğu yanına çekip çırağı haline getirmek istediğinden olacak hemen etkileme çalışmaları başladı. FB ile ilgili yukarıda saydığım bilinmezlerin yanında Mikuni'nin Yoga'dan ne istediği de ayrı bir muamma şu anda. Elbette ki bunun cevabını alacağız ama dilerim dövüşleri de şöyle tane tane anlattıkları bölümler gelir.

    2 Görüş:

    1. 2. ve 3. bölümü sırayla izledim, bence en kolay izlenen animelerden biri, masakaki çok manyak görünüyor, baba olayını 3. bölümde kapatmaları(?) bence olumlu, devamını bekliyoruz.

      YanıtlaSil
    2. Yerine büyük abi getirerek kapattılar bence :)

      YanıtlaSil

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi