• Shangri-La - 1





    The Girl Returns


    Kuniko Hojo isimli küçük bir kız hücresinden çıkartılır ve tüm hapishanenin tezahüratları eşliğinde iki yıldır kaldığı İrlanda mapuslarına benzeyen binanın ortasına gelip tahliye haberini paylaşır.

    Çıktığında onu karşılayan tuhaf üçlüden erkek sesli, kadın kıyafetli Momoko yıllar yılı Kuniko'yu yetiştirmiş olan cici anne ayarından bir erkekimsidir. Şoför koltuğundaki kaslı, kuvvetli Takehiko ve kilo fazlalı, palyaço tipli Mikko ile birlikte yola koyulur ve evi olan yeşillikler içindeki Duomo'ya doğru giderler. Gitmeden evvel bagajdan aldığı bumerangı nasıl kullandığını gösteren Kuniko'nun silahını da böylece görmüş oluruz.

    Kütüphanedeki yaşlı bir teyzeden vaazlar dinlerken Metal-age isimli örgütün hükümetin zorba politikalarına karşı bir başkaldırı niteliğiyle kurulduğunu öğreniriz. Kağıt üretimi için ormanları katleden sanayileşmeyi durdurma amacıyla kurulan Metal-age'in gelecekti varisi de Kuniko'dur. Bizim kızın canı sıkılır ve aniden camdan atlayarak halkın arasına karışır.

    Serideki kötüler oldukları her hallerinden anlaşılan bir grubun başındaki Leydi Ryoko isimli fettan hatun az önce çıktığı duşun üzerine ekibinden son güncellemeleri alır. Digma-2 ismiyle anılan Kuniko'ya karşı öne sürecekleri Van kedisi gözlü silahlarını sorar ve aldığı cevap karşısında keyfe gelir. Kedinin ismi Mikuni'dir.

    Sanayileşme sürecindeki ülkelerin karbon diyoksit kullanımlarını düşürme amaçlı bir şirket olan Ishida Finans bir ülkenin (muhtemelen Çin) başbakanı ile görüşme halindedir. Başbakana bir fiyat çeker ve onu küplere bindirir. Ama sanayileşmenin verdiği gazın sonucunda Başbakan istemeye istemeye anlaşmayı kabul eder. Karbon diyoksit kullanımı ne kadar yüksekse ödenecek miktar o kadar artmaktadır Shangri-La dünyasında.

    Kuniko'nun gelişini kutlamak için birkaç ateş yakan Duomo sakinlerini kötü bir sürpriz beklemektedir. Atlas kolluk kuvvetleri derhal harekete geçerek şehri basar ve tehdit niteliğini bile aşan füzelerle şehri talan ederler. Onlara tabii ki de Kuniko karşı koyacaktır.

    Çok düzgün ve kendinden emin bir animasyonun kullanıldığı seri müzik ve tempo anlamında da aynı derecede yetkin bir çizgide. Bahar sezonunun ağır toplarından olmaya aday. Devam edeceğimiz garanti.

    0 Görüş:

    Yorum Gönder

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi