• Shin Sekai Yori - Fragman - Konu


    Shin Sekai Yori

    Günümüzün bin yıl sonrasındaki Japonya'da geçen hikayede, beş çocuk — başkarakter Saki, Satoru, Maria, Mamoru ve Shun — bir ütopya olarak görülebilecek kadar sakin bir kasabada doğmuş ve büyümüşlerdir. Dünyayı, lanetlenmiş güç ya da tanrıların gücü olarak da bilinen telekineziye sahip insanlar yönetmektedir.

    Saki ve arkadaşları, başlarına gelen bir olaydan sonra içinde yaşadıkları dünyanın gerçek yüzüne şahit olurlar. İnsanoğlunu bu duruma getiren kanlı tarih de dahil olmak üzere her şeyi çok geçmeden öğrenirler. Bu beşli, hayati tehlikelerle dolu bir maceraya atılacak, arkadaşlarını ve yok olmanın eşiğindeki bir dünyayı korumak için savaşacaktır.

    Yönetmen: Ishihama Masashi

    Fragman

    0 Görüş:

    Yorum Gönder

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi