• Kingdom - 01



    M.Ö. 475-221 yıllarındaki Çin’de geçen animede Shin ve Hyou ailelerini savaşta kaybetmiş ve bir ailenin yanında köle olarak çalışan iki çocuktur. Kendilerini ispat etmek isteyen ve esir hayatını kabul etmeyen Shin ve Hyou savaş meydanlarında orduları komuta etmek için hayallerini gerçekleştirmeye çalışırlar.

    50 dakikalık açılış, 38 bölüm sürecek böylesi bir anime için hayli iştah kabartıcı gibi görünebilir. Ne de olsa televizyonlarda yaklaşık 9 aylık bir süre kaplayacak animelere artık çok nadir rastlanıyor ve bu kadar uzun soluklu bir animenin de çift bölümlük açılışla işe başlaması anlatacak çok derdi olduğunu gösteriyor. Fakat durum hiç de öyle değil.

    Warring States Period (Türkçesi nedir, bilmiyorum)'da geçen anime haliyle meydan muharebelerinin, taht kavgalarının, ayak oyunlarının yaşandığı bir dönemi arka ve ön planına yerleştirdiği için 38 bölümlük bir süreçte karakter sayısı ister istemez oldukça fazla tutulacak.

    Bu kalabalık kadro asla serinin bir dezavantajı değil lakin Sengoku Çağı'nı konu alan animelerden -azıcık kaliteye önem veren- herhangi birine daha önce rastlamış izleyici için karakterlerin birer stereotip olduğunu görmek hiç de zor değil. Biri akıllı ve soğuk kanlı (stratejist), diğeri fevri ve vahşi (çarpışmacı) olan birbirine zıt iki karakter arasındaki dostluk üzerinden yaratılan enerji muhtemelen serinin sonuna kadar devam ettirilecektir.

    Neredeyse %80'inde CGI kullanılmış ve bu sayede bir bilgisayar oyununa veya Visual Novel'a benzemiş seri, çizimlere bu kadar önem verilen bir piyasada animasyon anlamında oldukça itici. Karakterlerin hareketlerinden tutun surat ifadelerine kadar mekanik bir üslubun benimsendiği animasyonda yoğun olarak kullanılan CGI ayrıca belli ki proje bütçesinin ne kadar zayıf olduğunun da bir ispatı. Her an kayıp gitmeye müsait böylesi bir projenin eksileri, serinin bitimine kadar projenin artılarının önüne geçecekmiş gibi görünüyor.

    1 Görüş:

    1. Güzele benziyor. "Warring States Period" ile bahsedilen "Savaşan Devletler Çağı".
      http://en.wikipedia.org/wiki/Warring_States_period
      http://tr.wikipedia.org/wiki/Sava%C5%9Fan_Devletler_%C3%87a%C4%9F%C4%B1

      YanıtlaSil

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi