• Jormungand


    Jormungand

    Koko Hekmatyar, HCLI isimli bir silah şirketinde çalışan genç bir silah tüccarıdır. HCLI'nın resmî bir çalışanı olmadığı için farklı ülkelerde silah satarken işini gizlice yürütür. Eski savaş gazilerinden oluşan ekibine, duygusuz bir asker olan ama silah tüccarlarından nefret eden Jonah katılır. Jonah'ın asıl amacı ailesinin ölümünden sorumlu olan silah tüccarlarını bulmaktır.

    Yönetmen: Motonaga Keitarou

    Fragman (Müziğe dikkat)

    3 Görüş:

    1. ????? Gerçek fragman mı? Sonradan biri eklemiş olmasın ?

      YanıtlaSil
    2. ANN (buradan) bile aynı fragmana yer verdiğine göre müzik bilinçli seçilmiştir diye düşünüyorum.

      YanıtlaSil
    3. DevilRanger13.03.2012 22:55

      Yok artık xD

      YanıtlaSil

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi