• Another - 11




    Yaptığımız her teorinin tek tek çürütülmesini, kimden şüphelendiysek öldürülmesini, kafada yeni sorular yaratırken cevapların anlamsızlaşmasını özledik mi? Her hafta olduğu gibi Another'ın yeni bölümü yine geldi çattı. Yine bozulan yapbozun artık daha da az parçası kaldı ve çember daraldı.

    Öncelikle ankete katılan herkese teşekkür ederim. Anketin sonuçları şöyle oldu:

    Sakakibara Kouichi - %36
    Hiçbiri (Diğer) - %26
    Misaki Mei - %24
    Akazawa Izumi - %16
    Mikami-sensei - %16
    Chibiki Tatsuji - %8
    Teshigawara - %8
    Mochizuki Yuuya - %6

    Another o kadar iyi ki... Önce Izumi'nin sırtı izleyiciye dönük bir şekilde cama bakıyor ve kendi kafasında kurduğu Mei Misaki'yi anlatıyor, ki bizlerin geçen hafta öğrendiğimiz ikiz kardeş gerçeğine vakıf olmadığı için (Senaryo nasıl yazılmalıdır - Ders 1) sadece boş atıyor. Sahnedeki diyaloglara odaklanmış bir şekilde düşünmeye başlıyorum. Sonra Mikami Hoca'nın camdaki yansıması ekrana geliyor ve sahneye kendimi kaptırıp izlemeye başlıyorum... Bir dakika! Izumi'nin yansıması camda görünüyor muydu? Geri sarıp tekrar izliyorum. Cevap: Bilemiyorum. Sahne boyunca camdaki yansımasını görmüyorum ama bu bir yansıma olmadığı anlamına gelmiyor çünkü öylesine haince seçilmiş açılar var ki görünmediğini söylersem bundan emin olmam mümkün değil.

    Aradan bir dakika geçiyor. Teshigawara bir anda odaya dalıp günah çıkartmaya çalışıyor. Değişen bir şey yok. Yine Kouichi'nin aynada bir yansıması var ama Mei'nin yok ve yine Mei'nin aynada görünüp görünmemesi gereken açıda durduğundan emin değilim. Ha keza aynaya odaklanmış bir şekilde izlerken (tabii bu, bölümü 2. kez izlediğimde) Teshigawara aynı aynanın önünde geçiyor ve yansıması net bir şekilde görünüyor. Ah, P.A. Works! Bu kadar ustaca bir iş çıkarma! Sonraki sahnede neye dikkat edilmesi gerektiği belli: Camdaki yansıma... Sahneyi birkaç dakika geri alıp Mei ile Kouichi'nin konuştukları sahneyi izleyince bu kez -belki- emin olunabilecek bir durum ortaya çıkıyor: Mei.

    Neyse, gider ayak teorileri bir kenara atmakta fayda var çünkü yemin ediyorum kafam olmuş Another şu an. P.A. Works bu seriyle birlikte uzun zamandır şahit olduğum en iyi ses yönetimi performansını gösteriyor. Eserin ciddiyeti, diyaloglara bağlılığı da bu ses yönetimine eklenince en iyi animasyon performansını gösterdiğini de söyleyebilirim. Özellikle ışık ve gölge kullanımı konusunda resmen ders veriyorlar. Plajdaki bölümde kumun üstüne, bu bölümde camlara vuran yansımalar, bu bölüm başındaki günah çıkarma sekansı boyunca milimle yaklaşan kamera... bunlar çok basit detaylar gibi görünebilir ama artık animelerde bu gibi detaylar fuzuli bulunuyor.

    Fragmandan anlaşıldığı kadarıyla haftaya da devam edecek aksiyon içinde büyük ihtimalle 2-3 cümlelik bir açıklama gelecek ve izleyicilerin çoğunluğunu tatmin etmeyen bir izahat gerçekleştirilecek. Mayıs ayında gelecek OVA'nın (Bölüm 0) ise bu boşluğu doldurmak için hayli uzun zamanı olacak. Dilerim insanların 1 ay beklemelerine değecek kadar detaylı bir bölüm sunarlar çünkü mutlaka cevaplanması gereken sorular var.

    15 Görüş:

    1. Mei'nin yalan söylediğini düşünüyorum. Mademki anotheri görebiliyorda neden gözlerini açıp herkese bakmıyor? neden olayı hemen sonlandırmak istemiyor -.- sadece topluma göstermemek içinmi acaba? izumi'nin Misaki'nin ikizi olduğunu bilmediği için verdiği tepki normaldi ama... ve onun gölgesi yoktu. bölümü tam bitireyim hele :D

      YanıtlaSil
    2. tamamen izledikten sonra ve nefessiz kalmaktan ve korkudan gözlerimden yaş gelmesinin sonrasında, anotherin mei olduğunu düşünüyorum :D gördüğüm en ölümlü bölümdü. uminekoda bile bu kadar etkilenmemiştim gerçekten :D dining roomdaki patlama özellikle... çok iyi bir bölümdü diyip sonlandırıyım diyorum. teori durumuna geçemicek kadar gerginim -.-

      YanıtlaSil
    3. Mei aslında gerçeği biliyor, yani Another'ın kim olduğunu. Fakat Kouichi haricinde kalan öğrencilere bunu söylese ne değişecek ki? Zaten Mei'yi öldürmek için gözü dönmüş bu gruptan kimse ona inanmayacak.

      YanıtlaSil
    4. Hayatımda bu hissi 2. yaşayışım birincisi higurashi no naku koro ni de olmuştu ikincisi bu bölümde. Sonra dönüp soruyorum kendime insan mı lan bunu yazan? :D Tahmin ettiğimiz şeyler alt üst oldu şimdi iki olasılık var ya misaki o elindeki şeyle kendini öldürecek yada olmayanı.. bakalım ne olacak..

      YanıtlaSil
    5. Yayınlanan tüm bölümleri şu iki-üç günde izlediğim için önceki bölümlerdeki paylaşımlara yetişemedim maalesef.

      6. Bölümü izlerken aklıma tek bir soru takıldı ve danışayım dedim. (Belki yanıtı verilmiş ve ben ıskalamışımdır.) Şimdi bir Another'ımız var, bir de öğrencilerin onun yerine görmezden geldikleri öğrenci yöntemi... Bu yöntemin bazı yıllar işe yaradığı, bazı yıllarsa yaramadığı söyleniyor.

      Peki öğrencilerin seçtiği kişi zaten ölü olansa..? Yani zaten Another'sa?
      Cevap: Bence işe yaramıyor. :)

      Eğer mevzulardan biri bu değilse burada bir mantık hatası yok mu sizce de?

      YanıtlaSil
    6. 6. bölümü izlerken vardığım kanı aslında ya seçenin ya da seçilenin ölü olan olduğu yıllarda bu yöntemin işe yaramadığıydı, ama seçenin ölü olan olması senaryoda çok basite kaçmak olurdu diyerek o seçeneği elemiştim.

      Sonuç olarak 12. bölüme girerken dikkat çekenler bu ikili (seçen ve seçilen) ve başrol delikanlımız. Tabii bunların yanında bir yığın soru da var ama onlar en basit sorunun yanındaki ayrıntılar olduğundan es geçtim şimdilik.

      YanıtlaSil
    7. gidiyoo gidiiyoo misaki anotheri öldürmeye gidiyooooooooooo :D

      YanıtlaSil
    8. @Sisyphe
      Bir kişinin günah keçisi seçilmesinin aslında sadece ölüm sayısını minimize ettiğini biliyoruz. Yoksa kasette anlatıldığı kadarıyla laneti o sene için tamamen yok etmenin yolu hayaleti öldürmek.

      randomc.net'teki yorumlarda rastladığım bir teoriye göre de hayalet öldü ve bunu kimse bilmediği için bu bölümde cinayetler işlendiği yönünde. Belki de kütüphanecinin hastaneye götürdüğü astımlı çocuk bizim aradığımız hayaletti ama kimse onun öldüğünü henüz bilmediği için ortalık kan gölüne döndü.

      YanıtlaSil
    9. Bu bölümde onu ben de farketmiştim aslında ama dediğim gibi yan sorulardan biriydi o benim için. O yüzden asıl merak ettiğimi yazdım sadece. Çok ufak bir ayrıntı ama sanki senaryodaki bir açıktan kaynaklı değil gibiydi. Şöyle ki:

      Yemek odasının önünde bıçaklanan çocuğu bulduklarında kızıl güzelimiz merdivenlerden hızla çıkarken ambulans çağır gibi bir şey söylüyor yanılmıyorsam. Oysa bir önceki bölümde telefonlar çekmediği için hastaneye özel araçla götürülen bir öğrenci vardı. Bunun unutulmasını ben hafızalardan silindi, gerçeklik değişti diye yorumladım o esnada...

      Bir de ölüleri ayırt eden hatunun bölüm sonundaki sözleri Another'ın henüz ölmediği şeklindeydi sanki o yüzden de es geçtim... (Belki kendisi de yarı ölü olduğu için öyle demiştir bilemedim :) )

      YanıtlaSil
    10. eğer o yıl olay başladıysa another olan o seçilen kişi değildir. seçileni bulup öldürmek gerekiyor. eğer olmadıysada seçilen kişi doğrudur ve olay başlamaz

      YanıtlaSil
    11. @sisyphe

      teorin çok mantıklı buna hiç dikkat etmemiştim ölü olan o çocuk olabilir.
      bütün sınıfında ölü olma ihtimali var herkes öldükten sonra(esas kız-oğlan hariç) lanet durucaktır belki ama bunlar onu bilemicek çünkü kasetteki çocuk olmayanı öldüren kişi olduğu için hatırlıyodu diğer herkes hariç onlarda bunu hatırlıcak belkide hiç bir zaman öğrenemicekler sınıftaki herkesin another olduğunu

      YanıtlaSil
    12. Bir teori daha atayım ortaya: Sahildeki konuşmada kasedi dolduran eleman Kouichi'nin teyzesi Reiko'ya "seni yakınlarda bir yerde gördüm sanki" deyip "ben hep cenazelere gidiyorum" diye devam ediyordu. Kouichi'nin annesi 1983'te ölüyor, teyzesi 1983'te mezun oluyor. Bilinen tek Another 1983'te öldürülüyor. Acaba zaman hiç ilerlemedi de hala o yılın tekrarlarını mı yaşıyorlar?

      YanıtlaSil
    13. O zaman tamamen yüksekten uçarak şu tüm sınıfın ölü olma ihtimalini de aydınlatalım. :)

      1. Mei göz bandını her çıkartışında Kouichi'ye sen hayattasın diyor. Onun haricinde okulda asla göz bandını çıkartmıyor ve Kouichi'nin ölü olan kim sorusuna cevap vermekten daima kaçınıyor. Belli ki cevaplandığında karşısındakini çok sarsacak bir gerçek var ortada.

      2. (Bomba geliyor :)) Mei'nin sırasında "kim ölü?" yazıyor. Kendisi yazmış. Bu yazı Kouichi gelmeden önce yazıldı. Çünkü Kouichi gelene kadar sınıftaki herkesin rengi aynıydı. Yani ölüydü ve bu yüzden ayrımı farkedememiş olabilir. Kouichi gelinceyse onun renginin faklı olduğunu görüyor. Bu sebeple son bölümde fotoğrafta ölü olan hangisi diye soruyor Kouichi'ye. Emin oluyor bir bakıma ölülerin renginden.

      YanıtlaSil
    14. bütün teorileriniz akla çok yatkın ama beni en cok tatmin edense @sisyphe'nin bütün sınıfın ölü olmasıyla ilgili teorisi ve acıklaması.
      12.bölümü sabırsızlıkla bekl,yorum yazılarınızıda büyük heycanla okuyorum ellerinize sağlık son bölüm umarım herşey açığa çıkar ve bu kadar teorimatik olmamıza değer :)

      YanıtlaSil
    15. aslında astımı olan çocuğun another olması elbet bana da mantıklı geliyor çünkü eğer o olmasa şu ana kadar araba kaza yapıp ölmüştü diye düşünüyorum
      ama bir yandan kafamı kurcalıyor misaki anotheri öldürmeye yukarı katlara gitti arabanın peşinden gidecek değil yha
      inşallah yapımcı bizi şaşırtmak için saçmalamaz ama anotherın ciddi ve kanlı havasını düşünen bir beyinde saçmalamaya yer yoktur

      YanıtlaSil

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi