• Katte ni Kaizou - 5




    Nedense 2. bölümden sonra o sert ve umursamaz mizah üslubunda belirgin bir farklılık gösteren Katte ni Kaizou bir kez daha "takılmaya" devam ediyor ama bu sefer başka animelere değil, yalnızca doldurmak zorunda olduğu süre içinde takılıyor. "Yasaklanmış oyunlar" başlığı altında gayet ilginç esprilerle çıkagelirken bölümün devamında gereksiz yere karakter gelişimine kasıyor, eh haliyle de bunu beceremiyor.

    Komik ve eğlenceli bir seri Katte ni Kaizou ama hayli kısıtla(n)mış durumda. Bilemiyorum, belki de o çok acayip ilk iki bölümden sonra bir uyarı falan almış olabilirler. Hem ecchinin, hem de müstehcen şakaların yerinde  şu anda yeller esiyor. Yine de yönetmen Tatsuwa Naoyuki'nin cesareti görülmeye değer.

    0 Görüş:

    Yorum Gönder

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi