• Tiger & Bunny - 16-20



    En son 15. bölümünü izlediğim T&B sonrasında bir atağa kalkmış. Geçen 5 haftalık süre içinde Tiger'ın güçleri azalırken Bunny'nin ailesini kimin öldürdüğü de açıklanmış. Gerçi serinin yan karakterleri hala primat düzeyinde bir zeka seviyesine sahipler ama en azından şu animede izlemeye değer tek kişi olan Tiger çok daha ön plana getirilmiş. Bunny'nin yarı çıplak hallerine de son vermişler... acaba neden!


    20. bölüm itibarıyla "Tiger tüm dünyaya karşı" gibi bir durum oluştu. Öyle görünüyor ki ona destek verecek tek kişi Lunatic olacak. Lunatic'in de seceresini aradan çıkarmalarına sevindim. Kahraman bir NEXT olan babasıyla yaşadıkları, annesinin şimdiki hali falan izlemesi oldukça cazip detaylardı. Tiger büyük ihtimalle bu adamdan yardım istemeyecek ama Lunatic bir şekilde Tiger'ı bulup oyun sonu canavarını alt etmede ona kol kanat gerecektir.

    Doğrulandı mı bilmiyorum ama geçenlerde serinin ikinci sezonunun da yakın zamanda geleceğini okumuştum. Doğru çıkmamasını dilemekten başka yapacak bir şey yok çünkü 13 bölümde bile rahatlıkla anlatılabilecek bir konuyu lastik gibi bu kadar germeyi başaran yapımcıların 2. sezona çıkaracakları malzeme de bundan farklı olmayacaktır.

    0 Görüş:

    Yorum Gönder

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi