• Katte ni Kaizou - 1



    Katsu Kaizou her gün okuluna giden sıradan bir öğrenciyken çocukluk arkadaşı Natori Umi tarafından kafasına aldığı darbeyle kendini cyborg zannetmeye başlar. Kaizou'nun aklına gelen manyakça fikirlerden biri patlamaya yol açar ve okul kapanır. Yıllar sonra Kaizou artık liseye gitmektedir ama eski sınıf arkadaşları onun yakasını bırakmaz ve intikam almak için çeşitli yollar denerler. Kaizou, Umi ve bilim kulübünün diğer üyelerini saçma sapan olaylar beklemektedir.

    Zetsubou Sensei serilerinde palazlanmış Tatsuwa Naoyuki'nin ilk yönetmenlik deneyimi olan OVA 6 bölümden oluşacak. Eğer her biri bu bölümdeki gibi bel altı çalışacaksa ecchi fanboylar bu animenin DVD'lerinde bir patlamaya yol açabilir. Yönetmenin kadın olmasından mıdır bilinmez, erkek çıplaklığı bölümün büyük çoğuna hakim. Anime özetinde bahsedilen manyakça sahneleri izlemek mümkün. Komedisi fena değil, ne de olsa Zetsubou Sensei'in mangakası Kumeta Kouji projenin arkasında.

    0 Görüş:

    Yorum Gönder

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi