• Shiki - 6



    Sixth Skull

    Gizem/Polisiye türündeki herhangi bir yapımdan beklentim her dakika/hafta/bölümlük periyotlarında seyirciye teoriler ürettirmesi. Şimdi bir "katil kim?" filmini izlerken kaç kişi sondaki jeneriğin hemen akabinde "ben bulmuştum zati keh keh" deme yarışına girmez ki? Polisiye türü dizilerde, hele ki tek bir konu etrafında dönülüyorsa birincil öncelik bu ilgiyi canlı tutmak olmalı. Oysa Shiki her hafta yerinde sayıyormuş gibi "ilerliyor". Misal bu bölümde işini bıraktığını söylemek için kliniği arayan bir kadın vardı. Belli ki üç vakte kadar ölecek kendisi. Peki onun son dönemlerinden bir kuple alsak fena mı olur? Ya da serinin tartışmasız tek anti-kahramanı Masao. Çocuk sessiz sedasız gidiverdi, şimdi sürekli ciyakladığı ağzına sinekler kaçıyor. E zaten öleceğini geçen bölümden biliyorduk, öldüğü neden 3 ayrı planla gösterilir ki? Ailesinin bile umursamadığını anlatmak içinse, bunu da ben umursamıyorum.

    Sanki karakterleri de pek iyi geliştiremedi seri. Benim acayip sevdiğim hiçbir karakter yok şimdiye kadar. Natsuno deseniz vampirlerin ne olduklarını bilen ama daha iyi anlamak (?) için filmler kiralayan bir saftirik. Adım gibi eminim ki bir noktadan sonra "aslansın sen, kralsın Natsuno" gazıyla ön plana taşınacak. Doktor deseniz süzme salak, artık hiç şüphem yok. Onlarca vakayı inceleme fırsatı buldu ve şimdiye kadar hep böcek ısırığına yoğunlaştı. Madem vampirlerden haberin var ve inanmasan bile birazcık genel kültür sahibisin, neden ayılman için illa şaka yollu söylemen gerekiyor? Bir de bu bölümde diş setinden muzdarip bir teyze var ki evlere şenlik. Bir karakterin mutlaka çıkıp yüksek sesle gerçekleri söylemesi gerekir zaten ama öncesinde herkes ona birkaç posta "deli" der.

    Bayağı klişe çıktı Shiki. Romandan uyarlandı diye sevinmiştim lakin roman temposunda görsellik de beklemiyordum. Görsellik demişken çok da hakkını yemeyeyim, bu bölümün başındaki yönetim kabiliyeti görülmeye değerdi. Megumi'nin yaşadıklarını ters kurguyla çekmek zekice bir fikir. Ha keza aynı sekansta kullanılan efektler yine ümit vadediyor ama hepsi bu. Karakterleri geliştiremezlerse hak ettiğinin çok altında bir puanla kalacak Shiki. Yine de müzikleriyle olsun, ağzıma çalınan efektleriyle olsun bir şeytan tüyü var serinin, bir türlü koparıp atamıyorum.

    0 Görüş:

    Yorum Gönder

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi