• Steins;Gate - 12


     
     

    Hayır, ya ben... Lan! Neyse, bir... Neden, niçin, nasıl, niye ve en önemlisi de NE?!!! Tutturu be! Tutturu!

    Ya ne güzel yumuşak yumuşak gidiyorduk, ne gereği var böyle bir tokadın? Bölüm sonunda resmen afalladım. Böyle bir bölüm geleceği belliydi ama bu kadar sert mi olması lazımdı? Sırf soru işareti üretebiliyorum. Resmen dondum kaldım. Başlarda çok ısınamamıştım belki lakin şu anda sadık bir Steins;Gate izleyicisiyim. Bu tempoda devam ederlerse yakında fanboy da olabilirim gibime geliyor. Serinin tam ortasına geldi ve alenen bombayı patlattılar. Hem de kulakları sağır edecek bir düzeyde.

    Bölümün açılışı da kapanışı da beyin mıncıklayan cinstendi. Okarin 70 milyon yıl önceki dünyada (zamanın başlangıcı gibi düşünmemiz isteniyor)
    Mayushi'nin dediklerini dinlerken zaten her tarafımı soru işareti basmaya başlamıştı. Mayushi neyin nesiydi? Canlıların yaşamadığı bir zamanda eğer bu konuşma gerçekleşmişse Mayushi ile Okarin üzerinden Adem ile Havva referansı mı verilmek isteniyordu? Böyle bir referans seriyi akıl almaz yerlere taşıyabilir lakin bir kez daha içini dolduramayacağım teoriler üretmek istemiyorum. Yalnız bu referans eğer gerçekten doğruysa... tüylerim diken diken oluyor.

    Makise cihazı tamamlamış. 36 bytelık parçalarla hatıralar geçmişe gönderilip bir insanın geleceği bilmesi sağlanacak. Okarin bunu istemiyor. Gözünün önüne geçen haftaki tehdit mesajları geliyor. O mesajlardaki resim benim kafamı kurcalamaya devam ediyor. Resimdeki Daru mu yoksa Makise mi? Ben Daru olduğunu düşünüyorum. Bu bölüm finalinden sonra da tüm laboratuvar üyelerinin (malum kişi hariç) hayatlarının tehlikede olduğu anlaşılıyor. Tabii Okarin, Makise'nin tamamladığı yeni oyuncağı kullanmaya karar vermezse... ki verecektir.

    -BÖLÜMÜ İZLEMEDİYSEN GİT HEMEN İZLE, BUNDAN SONRA SORUMLULUK ALMIYORUM-

    Hala biraz oyalanma süresi verip iki satır daha yazacağım. Gözün kaydıysa bunlar son şansların haberin olsun. Bölüm finalindeki olayı zaten şimdiye kadar anlamışsındır da herhangi bir şeyi izlerken asıl spoiler verilebilecek noktaların detaylarda saklı olduğunu düşünürüm. Bu yüzden gırla detay üstünden teori sallayacağım.

    O son sekansta zaman durdu. Kum saati akmıyordu, Mayushi'nin saati durmuştu. Moeka ve çetesi içeri girdiğinde zaman durmuştu. Bunu açıklamak zor. Bana sanki ilk bölümlerde John Titor tarafından anlatın kırılım anı gibi geldi. Biri (muhtemelen Okarin, ama ipuçlarına göre ilginç bir şekilde Mayushi) aslında bunların yaşanacağını zaten biliyordu, yani tam da Moeka ve çetesi içeri girmeden önce gelecekten bu dakikaya ışınlanmıştı. Titor'un anlattığı görselleri hatırlayalım. Kırılımın yaşandığı anda zaman düzleminde anlık bir duraksama yaşanıyor ve önceki zaman çizgisi yeni bir çizgi doğuruyor. Mayushi bölüm boyunca neşeliydi ama Suzuha ile Makise kavga ederlerken herkesi bir araya getirmeye çalıştı, çatıdayken de Okarin'e "artık tek esirin ben değilim" benzeri bir laf etti. Kısacası Mayushi bu baskının gerçekleşeceğini biliyordu.

    Aynı şekilde Suzuha da yaşanacakların farkındaydı. Herkesi uyarmak istedi ama yapmadı. Neden yapmadığını bilemiyorum, kendi başına zamanı kırmak istemediğini düşünüyorum. Moeka'nın geleceğini ve herkese silah çekeceğini biliyordu.

    Moeka neden geldi? En önemlisi de kime çalışıyor? Bölüm bu konuda yine muğlak bana sorarsanız. "SERN gelip zaman makinesini alacak" dedi ama SERN'e çalıştığını söylemedi. "FB için" diye tekrarladı durdu. FB nedir? Future-Back gibi komik bir tahminim var şimdilik. Çetenin adı da olabilir ki aynı çetenin televizyonda gösterilen bomba olayının da arkasında olduğunu düşünüyorum.

    Kaç kere "düşünüyorum" demişim, bu seriyi sevme nedenim bu. Sürekli düşündürtüyordu ama bu bölümde resmen beyin olimpiyatlarına soktu. Şu 12 bölümde geliştirilen (bence harika geliştirilen) konuyu aynen devam ettirseler bile yılın en iyi serisi olmaya şimdiden adaylar. Hatta biraz daha ileri gidersem gelmiş geçmiş en iyilerden biri olmak bile onlara çok uzak değil.

    2 Görüş:

    1. Vay canına ne diyeceğimi bilemiyorum bu bölüm gerçekten bomba gibiydi.Galiba bundan sonra işler ciddileşecek!Bu arada siten çok güzel!

      YanıtlaSil
    2. Bundan sonra herhalde tek bir saniyeyi bile boşa geçirmeyeceğiz. Daru'nun sapık şakaları, Okarin'in Makise'ye takılmaları da sona erecektir.

      Teşekkür ederim, yorumlarla daha güzelleşiyor :)

      YanıtlaSil

     

    Neden?

    Küçükken gazetelerin verdiği "noktaları birleştir" oyununu çözerdik, hatırlar mısınız? Noktaları birleştirdiğimizde bir hayvanın veya nesnenin şekli ortaya çıkardı. Edebiyatta bu noktalar darmadağındır. Okur bu noktaları istediği gibi birleştirir, yeni şekiller meydana getirip istediğini elde edebilir. Buna "özgür algı" diyorum. Sinemada ise bu noktalar zaten yönetmen tarafından birleştirilip içi de boyanmış bir şekilde önünüze sunulur. Siz perdede bir insan gördüğünüzde bu insanın gerçekten var olduğunu ve oyunculuk yaptığını bilirsiniz. Dolayısıyla beyniniz anlatılan konuyu bu insanın üzerinden yorumlamaya güdülenir ve anlatılanlar hangi türde (korku/fantastik/drama/komedi vb.) olursa olsun sizin aklınız senaryo aşamasında yazılan metni (edebiyat) yönetmenin anlatımında idrak etmeye yönelir. Buna da "tarifeli algı" diyorum.

    Animasyonda ise bu noktalar birleştirilmiş olmalarına rağmen içleri bomboştur. Meydana getirilmiş şeklin neyi sembolize edeceğine karar vermek sizin seçiminizdedir. Bir insanı izlerken onun yaşayan bir varlık, oyunculuk yapan bir aktör olmadığının bilincindesinizdir. Gördüklerinizin hiçbirinin gerçek olmadığını bilir, hepsinin bir çizerin elinden ekrana yansıdığının farkında olarak izlemeye devam edersiniz. Bu anlatım tekniği de anlatılan konuyla yakınlaşmanızı kolaylaştırır. Edebiyat kadar özgür olmasa da izleyiciyi sinemadan çok daha serbest bırakmakta ve hikayeyi ön plana çıkarmayı başarmaktadır. Buna henüz bir isim bulamadım, zaten bu yüzden izliyorum.

    Followers

    Sugoi